Social bookmarking kan handig zijn dus maar eens uitgebreid gekeken op Delicous en uiteindelijk ook een account aangemaakt. Niet om daar nou veel gebruik van te maken, maar wel om te ervaren wat het is. Uiteraard ook zelf wat favoriete sites geplaatst en van tags voorzien.
De toegevoegde waarde van Delicous ligt vooral in het feit dat je het overal kan raadplegen. Zeker als je op reis bent "privee of voor je werk" en veel van internet gebruik moet/wil maken, is het handig om de sites die je wilt raadplegen te kunnen naslaan zonder afhankelijk te zijn van je eigen pc.
Voor eigen gebruik heb ik genoeg aan 'mijn favorieten', want als ik op reis ben heb ik niet zo'n behoefte om internet te gebruiken.
Voor bibliotheken zie ik nog niet zo gauw de meerwaarde, maar ongetwijfeld zijn er mensen die daar anders over denken.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Ik had ook wat moeite met Delicious: zie dit blog.
BeantwoordenVerwijderenKijk ook eens bij de andere ex-Dingetjes wat zij er van vonden.
En nu realiseer ik me dat ik dus sinds het toenmalige Ding10 delicious helemaal niet gebruikt heb...ook niet op vakantie.
BeantwoordenVerwijderenWeer een account opgeheven, gaat lekker...