Deze week heb ik uitgebreid twitter bekeken en ik geloof best dat het voor degene die het leuk vinden om te twitteren helemaal geweldig is.
Twitter heeft uiteindelijk al bewezen dat het nuttig kan zijn. Je kunt wel heel snel op de hoogte gebracht worden van wat er zich afspeeld in de wereld, zelfs uit gebieden waar je anders niet zo gauw iets over hoort.
Eerst maar eens Twitter's eigen zoekmachine onderzocht..twitter search Je tikt iets in en je ziet zo alle tweets van mensen die iets te twitteren hebben. Leuk om van het ene in het andere te komen, maar het geeft me nog niet het gevoel dat ik er iets mee wil.
Daarna maar wat sites gelezen die vermeld stonden bij 23 dingen om een indruk te krijgen wat twitter voor de bibliotheek zou kunnen betekenentwitter brengt bibliotheken bij elkaar en bibliotheken verkennen gebruik van twitter
Ik kan me goed voorstellen dat twitter een middel is om in contact te komen of te blijven met de gebruikersgroep en dat het zeker een geweldig middel is om in contact te komen met jongeren. Wel zal je iemand moeten zoeken binnen de organisatie die het leuk vindt om te twitteren, want hoe persoonlijker het is hoe beter het werkt volgens de artikelen.
Dan nu natuurlijk de hamvraag: "Ga ik zelf twitteren!" Ik heb nog geen account aangemaakt en voorlopig zie ik er nog niet de lol van in om dat te doen. Maar je weet maar nooit, een mens is zeer veranderlijk en de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Vorige week las ik dat Library of Congress van plan is alle Twitterberichten te archiveren vanaf 2006. Of dit nuttig is laat ik even in het midden, maar het geeft wel aan dat Twitteren toch belangrijk gevonden wordt.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Ik denk dat de archivering door LoC vooral interessant wordt voor toekomstige sociale en communicatie-onderzoeken.
BeantwoordenVerwijderenWat vind je ervan dat wij als bieb twitteren?
Als organisatie is het prima om te twitteren. zoals ook in het blog staat is het een prima middel om in contact te komen met de gebruikersgroep.
BeantwoordenVerwijderenIk kan me voorstellen dat je de lol van het zelf twitteren nog niet inziet. Maar misschien is dat hetzelfde als de lol van fietsen niet inzien als je niet kunt fietsen? M.a.w. als je het niet gewoon gaat doen dan komt die lol ook niet. Misschien wel als je gewoon een account aanmaakt en een aantal mensen gaat volgen. En als de lol niet komt, dan is dat uiteraard ook prima!
BeantwoordenVerwijderen