Afgelopen week heb ik me bezig gehouden met Wiki. Erg leuk en zeker toepasbaar in de bibliotheek.
Ik heb een hele mooie wiki gezien van de openbare bibliotheek in Deventer. Overzichtelijk en uniform. Knap stukje werk, gezien het feit dat meerdere mensen eraan werken. Zij verzamelen informatiebronnen zoals folders, artikelen, websites, boektitels etc., die aanknopingpunten hebben bij de diverse thema's. Alles wat met Deventer te maken heeft kan gepubliceerd worden. Het zag er erg professioneel uit. Ik ben benieuwd hoeveel tijd daar in gaat zitten.
Verder heb ik de bibliotheekblogs bekeken van Dordrecht, Hengelo en Vlissingen.(willekeurig uitgekozen) Wat mij opviel was dat er weinig/tot geen reacties waren van bibliotheekgebruikers. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er niet naar gekeken wordt, maar als je zoveel moeite doet om een blog te maken is het natuurlijk wel leuk om reactie te krijgen.
Als klap op de vuurpeil heb ik de Sandbox van 23 dingen uitgeprobeerd en ik hoop dat de link werkt. Ik heb een stukje over wandelpaden door Nederland geschreven.
wandelpaden door Nederland
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Hoi Dingetje, de link naar de zandbak werkt! Ben nu m'n schoenen aan het uitschudden...
BeantwoordenVerwijderenIk zag net de blog van OB Bergen en ook daar geen reacties van klanten. Dat is jammer. Maar websitebeheerders kunnen volgens mij wel zien hoe vaak een pagina bekeken wordt (en dat zegt nog niets over het lézen...)
Hoi Angel,
BeantwoordenVerwijderenJa, dat valt niet mee om als engeltje vastgehouden te worden door al dat zand! Engeltjes zweven van nature.
Hoi Dingetje,hier gaat veel tijd inzitten zeg. Als je alle routes gaat wandelen en dan de 23 dingen ben je lekker bezig. Erg knap gedaan.
BeantwoordenVerwijderenIkzelf ben nog steeds aan het ontdekken. Het werkt zeer verslavend.
Leuk zo'n wiki, ik heb al een aantal ideeen voor wandelingen gekregen waar ik erg blij mee ben
BeantwoordenVerwijderen