lachende kat

maandag 17 mei 2010

Ding 17 Web 2.0



Ondanks het prachtige weer toch maar even achter mijn pc gekropen om web 2.0 te bekijken. Wat een hoeveelheid! Via
Frankwatching heb ik me wat georienteerd. Natuurlijk heb ik bewust/ onbewust al veel meer gebruik gemaakt van web 2.0 sites dan ik vermoedde. YouTube, Flickr, Delicious,Bibliotheek 2.0, Ning,etc.
Verder heb ik de volgende sites bekeken:
Dizzie Je kunt hier je eigen collectie samenstellen en andere boekenliefhebbers treffen. Heel handig om te kijken welke boeken binnenkort uitkomen. Ik heb me nog niet aangemeld, maar overweeg het wel te doen.
Lybrary Thing Hier heb ik al veel over gehoord en gezien bij andere bloggers
de vegetarische recepten Op deze site staan veel vegetarische recepten en hoewel ik niet vegetarisch ben, probeer ik minimaal 1 x per week een vegetarisch recept uit. Erg leuk om te bekijken!

Voor een bibliotheek is het reuze handig om 2.0 te gaan (doen we ook al). Zelf ben ik lid van Ning Kennemerwaard, maar ik betrap me erop dat ik te weinig kijk en lang niet altijd reageer en juist die interactie is belangrijk. Misschien is er een mogelijkheid via Intranet? Tenslotte bekijkt iedereen Intranet tijdens het werk!

1 opmerking: