lachende kat

maandag 29 maart 2010

Ding 9 een denkmoment

Het is weer eens wat anders, nadenken over mogelijke toepassingen.
Van het bestaan van de cursus 23 dingen was ik op de hoogte. Ik heb me zelfs wel eens voorgenomen om het te volgen, maar uiteindelijk niet gedaan.
Toen de cursus via het werk aangeboden werd vond ik het dus wel interessant om eraan deel te nemen.
Veel dingen zijn nieuw voor me. Bloggen, RSS, foto's uploaden...een wereld gaat open.
Foto's bewerken doen we wel privee.
Ik vind het leuk hiermee bezig te zijn, maar voornamelijk nog voor eigen gebruik.
Of ik na deze cursus er ook nog verder mee ga...? Er gaat wel veel tijd in zitten en ik ben er nog niet uit of ik die tijd op deze manier wil gebruiken.

Hoe zou je dit in kunnen zetten voor de bibliotheek?
Ik zou me voor kunnen stellen dat er een bibliotheekblog gemaakt wordt, In eerste instantie intern, maar wie weet in de toekomst ook wel extern. Flickr kan natuurlijk wel goed gebruikt worden om foto's te uploaden van gebeurtenissen in de bibliotheek zoals lezingen, Kinderboekweek of andere activiteiten. Dit zou leuk kunnen zijn voor klanten. Nu ik erover schrijf denk ik dat het voor klanten ook nog leuk zou kunnen zijn om op een bibliotheekblog te lezen wat er zoal georganiseerd wordt. Voor ons is het dan weer leuk als de klanten hierop reageren. Je krijgt dan een soort interactie.

Even nog een doe-moment : het is me inmiddels gelukt om een diavoorstelling van mijn geuploade foto's te maken. Het enige waar ik nu nog achter moet komen is waarom er maar 2 foto's verschijnen terwijl ik er 3 geupload heb. Ga ik vast nog wel achter komen.

3 opmerkingen:

  1. Je diavoorstellingen zien er goed uit hoor Dingetje!
    Jij gaat zelf als een trein, lekker bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer een leuke post Dingetje! Bibliotheek Vlissingen kent een bibliotheekblog dat er erg leuk uitziet.
    Maar zou een blog van bibliotheekgebruikers in Kennemerwaard die met andere klanten hun lees, luister- en kijkervaringen uitwisselen niet het allerleukst zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij zouden we ook een mooi blog kunnen maken over alles wat er bij ons te doen is, in te zien, te leen is. Als we nou onze jeugdmensen laten bloggen over de beste, mooiste, leukste kinderboeken, met tips om ze voor te lezen, er iets anders mee te doen? En onze muziekmensen laten bloggen over wat zij mooie muziek vinden... etc etc. Een online leesclub, elke maand een ander boek. Die clubs zijn er natuurlijk al wel, maar waarom niet binnen Kennemerwaard geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen